Voor- en natraject
De effecten van een incentivereis kunnen versterkt worden door de reis eerder te laten beginnen en later te laten eindigen in de beleving van de deelnemer. Een communicatietraject is hier een geschikt middel voor. Het zorgt ervoor dat de genodigden naar de reis toe leven en er achteraf nog eens aan herinnerd worden.Communicatie voor, tijdens en na de reis
De beleving versterken
Onderstaand wordt een voorbeeld van een geïntegreerd communicatietraject uitgewerkt. De precieze invulling ervan wordt geheel aangepast op het project en de door u gewenste communicatiewijze.- 1 maand
Toesturen of e-mailen van een ludieke herinnering met een vragenlijst met betrekking tot algemene gegevens, dieet- en activiteitenwensen. Hierin kan de eventuele misleiding worden voortgezet door middel van de activiteiten die in een dergelijke lijst worden opgenomen.
- 0,5 maand
Bekendmaking bestemming en overhandigen paklijst:
- Ludieke presentatie op kantoor waarin eerst een misleidende bestemming wordt toegelicht en dan over wordt gegaan op de echte reis.
- Toesturen van een uitnodiging.
- Een item van de paklijst meesturen
Uitvoerdata
De incentivereis vindt plaats.
- Welkomstbrief met presentjeop de kamers.
- Programmaboekje/ dagkrant.
- Fotograaf en/ of cameraman die de belevingen vastlegt.
- Informatiepakket voor de thuisblijvers
+ 1 dag
- Leuke groepsfoto per e-mail toesturen met erbij een link naar het GoLapland fotoboek, waarop nog andere foto’s te bewonderen zijn.
- Klein presentje als herinnering op eenieders bureau.
+ 1 à 2 weken
Toesturen van een foto Cd-rom of DVD met reislogo-opdruk en eventuele persoonlijke boodschap vanuit het management of organisatiecomité.